Zopár trendov v digitálnom marketingu, ktoré by ste určite nemali prehliadnuť, ak chcete prekročiť na vyšší level v online svete.

1.Veľký nárast používateľov na Instagrame 

Popularita tejto sociálnej siete stále rýchlo rastie a ponúka dobrý priestor na zviditeľnenie vášho podnikania. Mnoho firiem túto socialnu sieť zanedbáva, čo je veľká chyba. Instagram používali väčšinou mladšie generácie, z ktorých už však mnohí dorástli do aktívneho kúpyschopného veku. Mnohí práve na tejto sociálnej sieti sledujú trendy u svojich známych a otvára sa tým priestor pre vybudovanie silného povedomia o značke alebo produkte.

Instagram je taktiež miestom influencerov ! Čo je další trend v digitálnom marketingu, ktorý je škoda zanedbať.  Čo je to influecer?  (je to niečo ako „vplyvný používateľ“ je používateľ internetu, ktorý dokáže s využitím obsahu, ktorý vytvára, svojich väzieb a veľkosti svojho publika ovplyvniť správanie ďalších užívateľov na internete  – Teda niečo ako youtuber pre youtube.

Predpokladá sa silný nárast využívania influencerov, pretože na klasické reklamy v podobe bočných banerov alebo autoplay videí ľudia reagujú čím dalej tým negatívnejšie. Influencer marketing je niečo ako „rada od kamaráta“ zákazníci to berú menej ako reklamu, respektíve v súčasnoti to ani nevnímajú ako reklamu, kedže sa často nemusí jednať ani o moc známu osobnosť.

2. Začnite si robiť firemný Youtube kanál 

Youtube je s Instagramom další obrovský priestor pre zviditeľnenie vášho podnikania a vytvorenie silného brandu. Je to zadarmo, sledovanosť je vysoká, mladí ludia menej čítajú, o produkte alebo službe radšej chcú počúvať vo videu ako čítať dlhý popis a prezentáciu. A Youtube algoritmus sa stále zdokonaľuje a teda je dosť pravdepodobné, že vaše video sa bude zobrazovať relevatnému publiku, ktoré vás touto cestou spozná.

3. Ochrana súkromia bude hlavnou prioritou na celom svete

V dnešnej dobe sa často prízvukuje, aby si ľudia dávali pozor na svoje súkromie, ktoré zdieľajú. Často sa píše ako o vás stránky zbierajú a ukladajú osobné informácie. Je to pravda a preto bude musieť nasledovať trend, v ktorom budú zákazníkmi uprednostňované weby, u ktorých majú väčšiu istotu ochrany súkromia.

4.Blokovanie reklám 

Každý deň zákazníci objavujú softvér na blokovanie reklám, ktoré vyskakujú v podobe videa alebo bannerov. 100 miliónov spotrebiteľov v Spojených štátoch bude v roku 2020 používateľmi ad-blokov, v porovnaní so 44 miliónmi v roku 2016. (Podľa http://www.businessinsider.com/us-ad-block-usage-expected-to-more-than-double-by-2020-2016-5 ). Spoločnosť Google na prehliadači chrome plánuje nástroj, ktorý zablokuje automatické prehrávanie videí, čo môže byť pre spotrebiteľov dobrou správou, no nie moc dobrou pre inzerentov, ktorí budú musieť hladať nové cesty pre zviditeľnenie.

5.Zavádzanie chatbotov

Chatbot je niečo ako umelá inteligencia (samozrejme nie v sofistikovanej forme), je to len taká samoodpovedacia aplikácia na vašom webe a zákazník má dojem, že komunikuje a radí mu človek. Samozrejme v súčasnoti sa to dá využívať len na základné, jednoduché otázky. Každopádne táto trendová línia má určite budúcnosť, kedže ušetrí váš čas a odkomunikuje naraz veľké množstvo zákazníkov. Každopádne je lepšie začať s trendami skôr, ako neskôr.

Ak sa vám článok páčil, budeme radi za každé zdieľanie:)