Čo je to SEO ? (optimalizácia pre vyhľadávače) aký je jeho podiel na celkovom úspechu webovej stránky?

SEO ako súčasť SEM (marketing vo vyhľadávačoch)

V obrázku nižšie ja ukázaný názorný príklad na kľúčové slovné spojenie „výroba sviečok“  prvý odkaz je na reklamnú kampaň zameranú na toto slovo ostatné sú výsledkom organického (prirodzeného vyhľadávanie) na toto slovné spojenie – teda sú výsledkom správnej seo optimalizácie.

Ako postupovať pri  optimalizácii pre úspešný web?

  • Premyslieť si pod ktorými kľúčovými slovami a slovnými spojeniami bude najvhodnejšie web stránku optimalizovať (ideálne je ak je dané spojenie najviac vyhľadávané, prípadne si ujasniť či by nebolo vhodné kľúčové slovo spojiť s lokalitou (napr.: „taxi Bratislava“)
  • Premyslieť si kľúčové slovné spojenia nie len na úvodnú stránku, ale aj na každú jednu podstránku, (kategórie menu, zoznam činností alebo články) každá jedna url (podstránka) má svoje vlastné umiestnenie a každá vám môže produkovať veľké množstvo návštevníkov  každý deň.
  • Dobrým nástrojom na nájdenie vhodných kľúčových slov pre váš web je:     – Máte prehľad o štatistikách vyhľadávania https://adwords.google.com/KeywordPlanner

Druhým krokom po premyslení kľúčových slov je onpage optimalizácia

To znamená prispôsobiť danú stránku (alebo podstránku či článok) na toto slovné spojenie. Pod onpage patrí aj názov domény alebo názov url danej podstránky. Title – nadpis je veľmi dôležitý onpage faktor optimalizácie na dané slovné spojenie. Najdôležitejším onpage faktorom je ale obsah, je dôležité aby človek našiel to, čo pod daným slovným spojením hľadal. (pokiaľ google zaznamená vysoké % bounce rate (okamžitý odchod) budete sa vo výsledkoch prepadať nižšie. Preto treba web tvoriť pre ľudí, ak na webe nájde čo hľadal, ostane na ňom, prípadne sa prekliká daľej je to vždy plus.

Pri onpage optimalizácii majte na pamäti

  • Title – nadpis
  • Správny pútavý obsah
  • Kľúčové slovo sa musí vyskytovať aj v texte
  • Text by nemal byť príliš krátky
  • Vhodné je používať hrubo vytlačené slová obrázky a vnútorné prelinkovanie
  • Meta značky (zobrazujú sa ako popis pod nadpisom v google)

V neposlednom rade je potom dôležitá offpage optimalizácia

Spätné odkazy treba budovať nielen na úvodnú stránk,u ale aj na url, ktorú chceme posunúť vyššie vo vyhľadávaní. Spätné odkazy (aj vnútorné vrámci vášho webu) následne budujú každej jednej url pagerank a trusrank. (to sú číselené indexi, ktoré dávajú danej url určitú hodnotu. Ak je stránka v očiach vyhľadávačov vďaka spätným odkazom „hodnotná“ a zároveň dobre nastavená pre dané slovo, získava dobré postavenie vo výsledkoch. Dôležité taktiež je z akej url daný odkaz prichádza, aký text je napísaný pri danom odkaze. Spätný odkaz je hodnotnejší vtedy, ak je hodnotný nielen daný web, ale aj konkrétna url alebo PR článok z ktorého ide, či sa reálne dá z úvodnej stránky daného webu ľahko preklikať až na váš web. Môžete si kúpiť PR článok z prominentného navštevovaného webu, ale pokiaľ sa na tento kupovaný pr článok nedá jednoducho preklikať z úvodu danej stránky, je takmer bezcenný.

Pri offpage optimalizácii majte na pamäti

  • Spätné odkazy – čím viac tým lepšie
  • Z kvalitných relevantných webov
  • Anchor text (text odkazu)
  • Viditelnosť odkazu (ideálne je ak je link na váš web v hornej časti, prípadne v úvode textu)
  • Relevantnosť spätných odkazov

Presný vzorec na vyhodnotenie výsledkov v google vám nepovie nikto. Google ho nezverejňuje. Každopádne pre zvýšenie návštevnosti je treba robiť kvalitný obsah a stále na ňom pracovať, pridávať články a robiť web pre ľudí. Treba trpezlivosť a výsledky sa dostavia.