Je jedno, či máte velkú firmu ale ste drobný živnostník, alebo vôbec nepodnikáte a ste len influencer, ktorý má veľa folowerov. Získať môže každý! Popularita tejto sociálnej siete rýchlo rastie a kým voľakedy ho využívali hlavne nižšie ročníky, tak tie dorástli do aktívneho veku, kedy sú to všetko vaši potencionálni zakáznici.

Začnime poporiadku – malý podnik alebo živnostník/čka by si mal na zviditeľnenie svojho podnikania a prezentáciu svojich prác urobiť firemný profil a stránku na Facebooku. Bohužial, mnoho drobných podnikov skončí len pri tom, lebo si povie, že vlastnú webovú stránku už nepotrebuje, kedže má všetko odprezentované už tam. To je ale dosť veľká chyba, pretože nie každý je na Facebooku alebo Instagrame a hlavne drvivá večšina zákazníkov, ktorá hľadá váš produkt alebo službu ju hľadá v Google. Vyhľadávajú pod názvom činnosti, nie pod názvom vašej firmy, preto vás bez vlastnej web stránky vygooglia len ťažko.

Platí to aj naopak – ak vás a výsledky vašej práce alebo vaše produkty  nemajú zákazníci stále na očiach v socialných sietiach, ľahko sa stane, že prejdú ku konkurencii.

 

Tip pre vás: Použite webovú stránku prepojenú s vašim Instagramom

  • Môžete tým využiť optimalizajciu v Google na zoznam vašich činností
  • Web bude sám sťahovať do galérie vaše príspevky z Instagramu, nemusíte ich uploadovať na server do galérie
  • Príspevky z Instagramu môžu tým pádom pozerať aj ludia, ktorí Instagram nemajú alebo ho ani nepoznajú a prišli na vašu stránku napríklad z vizitky.

Ilustračný príklad:

 

Kaderník Jožko si spravil webovú stránku prepojenú s Instagamom. Teraz zakaždým, keď pridá príspevok na Instagram, objaví sa príspevok aj na jeho webe

– Jožko má týpadom nových zákazníkov, ktorý ho objavili na Instagrame

– Má aj nových zákazníkov z Google, ktorým sa zapáčila jeho práca, ktorú denne aktualizuje

 

 

 


Takýto štýl webovej stránky sa samozrejme hodí len určitým druhom podnikania, ale pokiaľ je Instagram vaša záľuba a mať galériu stále aktualizovanú bez toho, aby ste museli nové príspevky pridávať na webový server, je to presne vás.

Niesi podnikateľ, len máš veľa odberateľov? Využi to a začni zarábať ! V dnešnej dobe je pozitívny trend influencer marketingu. Určite to už mnohí poznajú – firma chce odprezentovať svoje výrobky a požiada o recenziu alebo zdieľanie ich produktu s kladným doporučením od používateľa, ktorý má velké množstvo fanušíkov. Nejedná sa o nič nové, exituje to už mnoho rokov, veľké značky vždy platili známym osobnostiam alebo športovcom za nosenie ich vecí. Pre ich fanúšikov, ktorí sa na svoje idoly chceli podobať, to bol najúčinnejší spôsob reklamy.

Zarábaj ako influencer viac! Sprav si vlastnú web stránku (podobne ako v ilustračnom obrázku vyššie). Má to niekoľko dalších výhod:

  • Môžeš pridať blog alebo recenzie nielen na svoj instagram, ale aj na web, kde budú mať natrvalo svoju URL adresu a môžu byť dobre vyhľadaváné Googlom a tým pádom od firmy vypýtať väčšie peniaze.
  • Môžeš pridávať platené PR-články (ktoré ti napíše firma a uverejníš ich na svojom webe)
  • Môžeš mať inú, cudziu reklamu na svojom webe (čo sa na Intagrame nedá)
  • Ak máš vela folowerov, môžeš ich jednoducho smerovať na svoj web a tým zvyšovať jeho návštevnosť
  • Môžeš pridávať obsah, ktorý bude iba na tvojom webe (nebude tým spadať pod pravidlá Facebooku alebo Instagramu)

Možností je naozaj veľa.

Tipy na správny „insta marketing“

#Používajte hastagy! Hlavne také, ktorými by ste prilákali svoju cieľovú skupinu – označujte vždy aj lokalitu vášho podniakania a používajte niekedy aj slovenčinu 🙂

#Fotky v intervaloch, nie všetky naraz, zaspamujete tým plochu

#Fotky pridávajte pravidelne, jedna denne je málo

#Používajte kvalitné fotky, nie rozmazané

#Tvorte zaujímavý obsah v osobitom štýle

 


Ak sa ti náš článok páčil, budeme radi za každé zdieľanie. 🙂